2010年12月8日 星期三

平淡又充實的一天

昨晚躺在床上,回想這一整天,過得平淡而充實,
一份安然喜樂的感覺在心頭蕩漾,平凡又滿足。
其實這一天也沒有什麼,一早就往九龍公園耍太極,
之後返回書棧,開工之前,給自己廿分鐘的安靜。

下午,在基督教機構工作的s&j拿著一本書到書棧,
事緣她們下星期三要同時在兩間學校安排「愛毒不愛毒」的活動,
尚欠一位「心靈導師」,她們希望我能負責其中一場。
可我沒有看過那本指定要解讀的書,時間又那麼緊迫,
還未擬定內容,加上下星期我亦忙翻天(下星期有兩個書展),
實在恐怕力有不遞,愛莫能助。只是見她們的情況緊急,
我著她們先努力找人,若真的找不到的話,那我就作後備吧,
於是她們就拿了那本書來讓我先讀,以作不時之需。

下午四時許,肚子在抗議了,隨便在附近吃個下午茶。
晚上七時,大抵完成手頭上比較緊急的工作,
我拿著s&j送來的書,直至九時多,終於讀完,
內容很不錯,很適合學生,也沒多想可以與之連繫的活動內容,
便回家開罐羅宋湯餸麵包,竟無意中發現朋友之前拿來的dvd,
我即時選了套「鳥與夢飛行」看,我對鳥兒有點著迷,
畫面上的景像也實在吸引,看完已經是零晨了!

這平淡的一天,除了正常的工作以外,我讀了一本書、
看了一部戲、耍完了太極、又跟父天談過心,
躺在床上,心裡不自覺地笑了起來!美好而平淡的一天!

p.s. 平淡的一天,似乎沒有什麼驚喜,不值一提;
但不知怎的,我卻覺得很滿足,好想為它留下筆墨。
若你無意中讀到它,它又令你悶得發慌,那先說聲不好意思,
不過話說回來,我可沒有叫你看嘛,下次見這些悶標題,
怕悶的話,還是「飛了它」算吧!

6 則留言:

  1. A day like this is good. I always enjoy the days that I have not done much, but may have enjoyed a bit of extraordinary. For example, set up my easel on the deck and paint under the sun, or watch two 3 hours movies at home consecutively, or read a book in a coffee shop alone, or walk up to the hill (named Pigeon Mountain) in the morning, or go to sauna and spa like what I did today, haha.

    回覆刪除
  2. I did much during the office hour (but not hea nor rush), and enjoyed a bit (or more) of extraordinary there-before/there-after. All these made up a day of grace and peace.

    回覆刪除
  3. Hmmmmmmmm a lazy person like me seldom enjoy much in office hours... Hahaha!

    回覆刪除
  4. I am not a workaholic though! My logic is to love (or at least, not dislike) what I do, including work. Work allows oneself to find his/her value to a certain extent. Work can make one more lively (of course, not include overload la). I treat work (and can work) is kind of grace.

    回覆刪除
  5. Oh I love my work, especially my boss provides me so much flexibility and slack time, hahaha, which allow me to do so many useless things such as Latin and Philosophy.

    Work to me is more a family thing aye, helping my boss to earn money is similar to helping my dad to make money...

    回覆刪除
  6. That's good! Your "boss" is great too!!! Don't know when you will all a sudden come to HK (or wherever) and leave your boss there with "ai..." again la. Your lovely boss, I can imagine his 無奈 in facing you!!! Haha!!!

    回覆刪除